Üzenet7

Nézz a tükörbe!

2021. július 06. 08:58 - tmsgy

A tükör élénk van tartva. A Szentírást minden nap olvassuk. Az ige szembesít, felkavar, kirekeszt, befogad. Meg lehet tenni, hogy nem nézünk bele. Lehet úgy olvasni, hogy ne szembesüljek.

nevtelen_1.jpg

Hányszor előfordult már velem, hogy az igét olvasva egy szakasz nem fájt, sőt büszkeséggel töltött el. Aztán pár nap eltelt, és ugyanaz a szakasz már érzékenyen érintett. Megannyiszor voltam már úgy, hogy miközben olvastam, csettintettem magamnak (mint a farizeus): ej fiam, de jó vagy. Közben azokra gondoltam, akik nem jók. Helyesbítek: akik nem olyan jók, mint... Olyanokra gondolni sem mertem, akik magukra is rosszként tekintenek.

Persze rá kellett jönnöm, hogy Jézus engem is kifigurázott már a peldázataival. Sőt, magamra ismertem: Barátom, te vagy az az ember! Leesett a tantusz.

 Belenézünk-e a tükörbe? Látjuk-e, amit rajtunk kívül más nem láthat, sőt másnak nem is engedjük, hogy bármit meglásson belőle? Mert aki megszabadul, az valóban szabad. Aki a tükörbe nézett, és aztán letette a látottakat a kereszt tövére, vagy legfeljebb öt méteres körzetére, az azután szabad.

Szabadon tehet hitvallást a bűnről és szabadulásról, bár az ember nem szereti hangoztatni, pláne nem hallani a másik mocskát, még ha azóta meg is tisztult. Nem jó hallani a bűnöket, mert talán engem is ugyanaz/hasonló terhel. Amikor az arcunkba tolják a tökéletes, idilli, fenszi, remeklő világot a tévé képernyők, irreális volna a valóságba nézni.

Gyakori jelenség, hogy az ember egy prédikációja után hallja a visszajelzéseket: de jó lenne, ha ezt mások is hallották volna. Mások? Jó lenne, ha mi is meghallanánk, nem csak másokra tartanánk igaznak! Olykor persze elkerüli a figyelmünket a nyilvánvaló tény, hogy a Szentírás sosem másokhoz szól, mindig hozzám. 

A Szentírás mindig kényelmetlenkedik. Ez volna a rendeltetése.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://uzenet7.blog.hu/api/trackback/id/tr6216614062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása